۱۳۸۹ تیر ۱۴, دوشنبه

بلندشو تو میتونی

دوستی رو دیدم که هنوز عزادار اتفاقی بود که سالها از اون گذشته بود . دنیا رو برای خودش کرده بود قفس و از کل دنیا فقط همون گوشه ی اتاقی رو میدید که روزها اونجا کز می کرد و شبها اشک می ریخت . ولی مگه میشه ؟ مگه میشه کسی بره و تو هم دنبالش بری ؟ مگه میشه زمین بخوری و تا ابد زمین گیر بشی ؟
می دونم هستن ، هستن کسانی که تا ابد زمین گیر میشن ، اما تو چرا باید اینطوری باشی ؟ وقتی کسی میره ، یا وقتی دنیا عزیزی رو از ما میگیره، مگه میشه زندگی رو تعطیل کرد ؟ می بینید که هنوز هم زنده ها هستند، هنوز هوا هست ، هنوز پرنده پرواز می کنه و هنوز تمام کائنات در تکاپو هستند .
آره سخته ، خیلی سخته . از دست دادن سخته ، زمین خوردن هم سخته اما باید ادامه داد . مگه شما می تونید کسی رو که بعد از این اتفاقات به زندگیش ادامه میده به خیانت و سنگدلی و ... محکوم کنید ، شما با چه قانونی چنین حکمی صادر می کنید ؟
نگید من بدبختم من بدشانسم . برای همه ممکنه اتفاق بیفته . روزی من عزیزترینم رو از دست دادم . روزی هم بود که شاید تو زندگیم زمین خوردم ، اما من بلند شدم . با همون تن زخمی بلند شدم و راه افتادم . راه افتادم تا به اونی که باید ، برسم . زندگی رو تعطیل نکردم چون من چه بخوام چه نخوام روزها می گذره و زندگی در جریانه .
توئی که میگی دیگه نمی تونم ادامه بدم ، توئی که تمام نا امیدی دنیا بهت چیره شده ، چرا باور نداری که زندگی هست و تو زنده ای و باید زندگی کنی . باور کنی که باید همونطور که دلت می خواد زندگی کنی .
اگه توی زندگیت شکست خوردی ، اگه ضربه خوردی ، اگه بدی و ظلم دیدی ، عزیزمن چرا باید زیربار این مشکلات خودتو خم کنی ؟ تو میتونی بلند شی ، میتونی بلند شی و راه بیفتی حتی اگه اول راه پاهات می لرزه ، اگه تعادل کامل نداری ولی میتونی جلو بری . راه بیفت و کم کم پاهاتو محکم کن . حتی قدمها تو محکم تر از گذشته بردار . اگه فکر می کنی بی عدالتی شده ، اگه فکر می کنی ظلمی شده و تو حقت از زندگی این نبوده پس راه بیفت . راه بیفت و حقت رو از زندگی بگیر . بلند شو

۸ نظر:

  1. با نوشته هات موافقم .به نظر من وقتی چنین مشکلاتی برامون پیش میاد باید یک هدف بزرگ در زندگی پیدا کنیم که بتونیم به راهمون ادامه بدیم

    پاسخحذف
  2. سلام . با اینکه شما رو از نزدیک نمی شناسم اما نوشته هاتون نشون میده شما به عنوان یک خانم واقعا شخصیتی قوی دارید .و بیان بسیار شیوایی هم دارید

    پاسخحذف
  3. zari joon cheghad khub neveshti sarshar az omid. vali dir be dir post mizari hatman saret sholughe

    پاسخحذف
  4. باید بلند شیم حقمونو بگیریم البته گاهی هم بهتر صبر کنیم زمان حقمونو میده

    پاسخحذف
  5. آره بهتره بلند شیم حقمونو بگیریم ولی گاهی هم می دویم به حقمون نمی رسیم ولی صبر میکنیم نفس تازه کنیم اونوقته که زندگی خودش بهمون حق میده...

    پاسخحذف
  6. az rooze tavalood to goshemoon mikhonand ke bayad baray zendegey akherat amade beshi
    vali kamtar kassi mishine baramoon az zendegi bege. az inke khalgh shodim ke az in mohebat estefade bokonim
    gahi hata khodemoon ham be khodemoon ejazey zendeyi ro nemidim
    ghafel az inke zendegi, majmoyei az shekasthay pey dar peye. majmo'ei az khord shodanha va shekastanha vali baz ham roshd kardanha

    mamnoon az dide mosbatetoon be zendegi

    پاسخحذف
  7. are vali khayli sakhte amkanpazir nist

    پاسخحذف
  8. سلام
    ما که بد جور زمین خوردیم...الان 4 سال میگذره.بدبختی بزرگ من اینه که نمی تونم هیچ کس حتی خودم رو مقصر بدونم.راستش رو بخوای خانم معلم، من هم مثل دوست شما،هر چند برای خودم نقاب درست کردم، ولی هنوز به همون گوشه اتاق فکر می کنم.گاهی ناخودآگاه میاد تو ذهنم.البته من گریه نمی کردم.. می دونید چرا؟ چون مرد بودم و خب می دونید که..مرد که گریه نمی کنه!!
    شاید دیگه هیچ وقت نتونم اونی که می خوام باشم...
    سر شما رو هم درد آوردم..یا حق

    پاسخحذف