۱۳۸۹ خرداد ۳۰, یکشنبه

مرد یا زن ؟

خیلی وقتها خیلی جاها می شنویم که کسی بهمون میگه اگه فلانی این کارو کرد عیبی نداره اون مرده اما شما نکنی بده ، شما خانمی واسه خانمها بده . جمله ای که گاه و بیگاه می شنویم . حتی این جمله رو از اکثر خانمها هم من شنیدم . نظرتون چیه؟
من خیلی در موردش فکر کردم . همین جمله ی بی معنی باعث شده خیلی از خانمها استعدادهایی رو که دارند نادیده بگیرند . چرا چون مثلا یه پدر بی سواد واسه دخترش شوهر انتخاب میکنه و نمیذاره دختر خودش طرف رو بشناسه یا مثلا یه مادر نادان می ترسه از اینکه دخترش چند کیلومتر بره اونطرف تر درس بخونه ، یا اگه یه دختر اومد تو جامعه از خودش و حقش دفاع کنه همه لبشون رو گاز میگیرند که وای دیدی چه دخترفلان و بهمانی بود و غیره و غیره .
از خانمی پرسیدم چرا شدی این . چرا اینقدر بدبخت و بی اراده هستی میگه همیشه سعی کردند تو ذهنمون این رو جا بدن . اینکه من یک زنم و نمیتونم . آیا واقعا همینه؟
نه عزیز من ، مگه اینهمه زن موفق زن نبودند مگه اینهمه مادرایی رو ندیدیم که تک و تنها بهترین بچه ها رو بار آوردند . من میگم شما اگه چنین تفکری داری اشکال از خودته . اگه اون جملات بی معنی و پوچ رو می شنوی و ذره ای در توان خودت شک کردی خودت مشکل داری . تو وجود خودت .
کی گفته اگه مردی کار اشتباهی انجام داد قبح مسئله کمتره نه من قبول نمی کنم .من حرف بی معنی و بی منطق قبول نمی کنم .
کی میگه ما توی جامعه ای هستیم که محدودیم . کی گفته اینجا زنها نمیتونند سری بلند کنند و بگن ما هم هستیم . نه عزیز من ، شما قبل از جامعه باید خودت باور کنی که هستی و میتونی . مگه جامعه چیه ؟ غیر از اینه که این جامعه ای که همه ی ندونم کاریمون رو میندازیم گردن اون ، همین جامعه ترکیبی از خود ما و باورهای خود ماست ؟
آره منم این جملات رو زیاد شنیدم اما من هیچ چیزی رو بدون منطق قبول نمیکنم . درسته مرد و زن با هم متفاوتند اما هیچ یک بر دیگری برتری نداره تنها قدرتی که مردها نسبت به زنها دارند قدرت جسمی و بدنی اونهاست . درست فکر کنید می بینید که کوچکترین برتری دیگه ای در مردها دیده نمیشه . این هم که جای نگرانی نداره شما برای جبرانش از هر وسیله نقلیه ای میتونید استفاده کنید . نمیخوام به کسی توهین بشه اما ما باید قبل از دیگران خودمون رو باور کنیم . لطفا هیچوقت از موضع ضعف وارد نشید چون اینطوری هم به اونچه که لیاقتتون هست نمی رسید هم زمینه رو برای سوء استفاده دیگران فراهم کردید . مرسی



۵ نظر:

  1. از نوشتتون معلومه شخصیت قوی و محکمی دارید . براتون آرزوی موفقیت می کنم

    پاسخحذف
  2. mersi azizam kheli khub bud. kheli be adam ehsase ghodrat mide

    پاسخحذف
  3. (تنها قدرتی که مردها نسبت به زنها دارند قدرت جسمی و بدنی اونهاست )البته به نظر من (رو )هم هست که از زنها بیشتر دارن که اونم ما زنها بهشون دادیم وقتی نقش مادری داریم تنها لطفون اینه که گل پسرمونو پروو میکنیم.

    پاسخحذف
  4. با نظرت موافقم تا وقتی کسی خودش نخواد هیچ کس نمیتونه بهش کمک کنه . مرسی

    پاسخحذف
  5. سلام دوست خوبم
    از حضور سبز و مهربونتون ممنونم.
    از اشنایی با شما و وبلاگ خوبتون هم خوشوختم.
    من هم شما را با کمال میل لینک کردم. ببخشید دیر اومدم. من مدتی هست که نت نیومدم و حتی وبلاگم رو هم بروز نکردم.
    درباره مطلب خوب و قشنگت باید بگم متاسفانه این فرهنگ غلط در بعضی از جوامع جا افتاده و توانایی ها و استعدادها و قابلیت های یک زن بخاطر سنت های گذشته و ضعف بدنی او نادیده گرفته شده.
    مرد و زن هر دو مساوی اند و اگر چه بخاطر ساختارهای فیزیولوژیکی و ساختاری و روحی و روانی و تفاوت هایی که از این حیت دارند بعضی از امور مثلا قضاوت رو بدلیل ترحم و احساساتی بودن و دلسوزی یک زن نمیشه به انها واگذار کرد اما جایگاه زنان نیز باید شناخته بشه و حقوق انها نیز همه مردان رعایت بشه.
    دست کم گرفتن خود بخاطر عرف یا سنت های غلط گذشته و یا رفتارهای تحمیلی باعث ضعف و عدم اعتماد به نفس و شکست میشه.
    به امید روزی که همه زنان خود را انگونه که شایسته است تمام و کمال برسمیت بشناسند و به حقوق مسلم خودشون برسند
    موفقیت و سربلندی تنها مختص مردان نیست. مشارکت زنان نیز در زمینه های مختلف موثر و مفید و حتی باعث قوت قلب مردان خواهد بود.
    با تشکر از مطلب خوب شما
    و با ارزوی بهترینها برای شما دوست عزیز

    پاسخحذف