۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

بازی نکن

اول از همه خدمت کسانی که براشون سوء تفاهم پیش اومده عرض کنم که من نه قصد جبهه گرفتن در مقابل آقایون رو دارم و نه می خوام فقط خانمها را محق جلوه بدم. شاید یکی دو تا از نوشته هام طوری بوده که ایجاد سوء تفاهم کرده اما منظور من از این نوشته ها فقط خانمها و یا آقایون نبوده. علت اینکه بیشتر در مثالهام خانمها رو جانب حق گرفتم این بوده که خب همه میدونیم خانمها در این زمینه درصد بیشتری دارند و کمتر کسی به فکر حقوق اونهاست حتی خودشون. بهرحال تاکید می کنم نوشته های من در اینجا کلی است و مرد و زن نداره. امیدوارم دیگه سوء تعبیر نشه.
موضوعی که گاهی در بعضی روابط دیده میشه، می بینیم که دو نفر مدتها با هم هستند، با هم وقت می گذرونند حتی به هم محبت می کنند اما محبتشون به دل نمیشینه. متعجبم که چطور بازم حاضر میشن به این رابطه ادامه بدن؟ یکی به طرفش محبت می کنه ، دوست داشتن رو به زبون میاره و اعمال و رفتارش هم این رو شاید تصدیق کنه اما آدمی که کمی حواسش جمع باشه می فهمه که این محبت مصنوعیه. ظاهریه.
واقعا برام سواله چرا؟ رابطه ای رو دیدم که دو نفر مدتها با هم بودند. خیلی هم به ظاهر به هم محبت می کردند اما کاملا مشخص بود که این محبت، قلبی نیست. نمی دونم آیا در یک رابطه چیزی به اسم محظوریت چه معنی میده؟ از نظر من در یک رابطه عاطفی اصلا نباید چنین چیزی مطرح باشه.
شما آقا و یا خانم عزیز اگه واقعا و قلبا نمی تونی طرفت رو دوست داشته باشی نیازی نیست نقش بازی کنی. همون لحظه که فهمیدی نمی تونی اونو واقعا دوست داشته باشی ، همین که فهمیدی اون کسی نیست که می خواستی، همونجا رابطه رو تموم کن. مطمئن باش طرفت نه نیازی به ترحم و محبت مصنوعی داره و نه یک رابطه عاطفی می تونه با رودربایستی پیش بره و نه اینکه با ادامه ی رابطه قراره معجزه ای رخ بده و احساس تو دگرگون بشه. مطمئن باش طرفت وقتی به چشمات نگاه می کنه، وقتی لبخندهای مصنوعی تو رو می بینه می فهمه. می فهمه که این عشق نیست که داری ابراز می کنی فقط یک بازیه و همیشه یک علامت سوال آزاردهنده تو ذهنش هست که چرا؟ دلیل این بازیگری چیه.
نه عزیزمن، برای هم نقش بازی نکنید. شاید شمائی که این بازی رو میکنی برای خودت دلیلی داری. شاید احساس نیاز به حفظ رابطه، شاید احساس ترحم به طرف و یا چیز دیگه، ولی هر چی هست اصلا چیز با ارزشی نیست.
مطمئن باشید اگر صادقانه رابطه رو تموم کنید طرفتون بیشتر راضی خواهد بود تا اینکه بعد از مدتها گذشت زمان ( و قطعا ایجاد وابستگی که اجتناب ناپذیر هم هست ) متوجه بشه که دلیل اون محبتهای مصنوعی چی بوده.
اگر درگیر چنین مسئله ای هستید همین امروز اقدام کنید و موضوع رو منطقی و صادقانه با طرفتون در میان بذارید که امروز بهتر از فرداست
.

۱۵ نظر:

  1. نوشته زیبایی بود.میشه در مورد سوءاستفاده از افراد در یک رابطه حتی در یک جمع خانوادگی بنویسید؟ چرا در بعضی خانواده ها بعضی ها مورد ظلم واقع میشن؟
    ممنون

    پاسخحذف
  2. در ايران اساس زندگي ما بر اين بنا شده و هميشه از بدوي كه راه مي افتيم از ما ميخواهند همه كس باش هر نقشي رو بازي كن الا نقش خودت خوب بي ترديد توي عشق و روابط تصورتان اين است كه چيزي باشد كه از بدو شروع 90% افراد با دروغ شروع ميكنند

    پاسخحذف
  3. حرفتون کاملا درسته توی بعضی روابط این موارد دیده میشه و واقعا آزاردهنده است. مرسی

    پاسخحذف
  4. سلام خانومي اتفاقي با وبلاگت آشنا شدم و از اين كه بدون دعوت اومدم ببخشيد تقريبا بيشتر پست هايي را كه نوشته اي خوندم ، ببين عزيز من ما همه خيلي خوب مي تونيم حرف بزنيم ولي آيا واقعا چقدر عامل خوبي هستيم، خودمون هم نمي دونيم، در گرفتاريها تا آدم به مصيبتي گرفتار نشده نمي تونه حال اون مصيبت زده را درك كنه ، البته خوشحال شدم كه يك هم نام من اينقدر با قدرت حرف مي زنه و اميدوارم عامل خوبي هم باشي .در همه حال دلي شاد وهميشه لبي خندان برايت آرزو مي كنم. موفق باشي

    پاسخحذف
  5. salam.kheli ali bud che jomalate ravuno shivaei.vaghean dorost migi manke aslan hazer nistam ye rabeteye masnuei ro tahamol konam ama tu atrafianam didam.man fek mikonam bazia be dashtan rabete adat kardan va bazi ke tarafeshuno dust nadaran ama bazam edame midan tu chanta rabete ham hastand va barashun ziad mohem nist

    پاسخحذف
  6. سلام دوست عزیز
    ممنونم از حضور سبز شما
    من چندین بار به وبلاگ خوب و جالتون اومدم و دوست داشتم نظر بزارم اما بخاطر سرعت اینترنت باز نمی شد تا اینکه امشب هر چند خیلی طول کشید ولی باز شد.
    به مطلب خوبی اشاره کردین. من هم با شما موافقم. قصد داشتم درباره روابط دختران و پسران بنویسم که فعلا منصرف شدم و به زمانی دیگه موکول کردم.

    من معتقدم هدف از هر رابطه ای باید در وهله اول مشخص بشه. و بعد بر اساس نوع رابطه و حد و مرزها و محدودیت ها یا ضوابطی که می شه برای ان نوع رابطه تبیین یا تعریف کرد رفتار کرد.
    متاسفانه بنام عشق و به بهانه حتی ازدواج امروزه روابطی رو شاهدیم که نه تنها به بن بست می خوره بلکه باعث تباهی و بدبختی و غم و اندوه طرفین می شه.
    من نوعی اگه از ایجاد یک رابطه با دیگری قصدم هوا و هوسه یا ایجاد یک دوستی سالام یا حتی ازدواج و ... باید این رو صادقانه به طرف مقابلم بگم و نسبت به ان متعهد باشم.
    ما باید بدونیم و اطمینان کسب کنیم که ایجاد یک رابطه تا چه حد و میزانی باعث ارامش و شادی و از همه مهمتر عزت نفس و رشد ما میشه و ایا با هدف ما همسو هست یا نه؟
    اما امروزه می بینیم که افراد حتی با وجودی که مثلا قصد ازدواج دارند و موانع و مشکلات و سدهای زیادی رو بر سر راه خود می بینند و بر این امر هم واقف هستند که این موانع و مشکلات قابل حل نیستند اما حاضر به ترک ان نیستند غافل از ان که در اینده چه اسیب هایی می تونند ببینند.

    وابستگی ان هم وابستگی به افراد از سخت ترین و شدیدترین نوع وابستگی هاست و اگه ان جور که میخوایم رابطه پیش نره یا زمانی به بن بست بر بخوره و ... مسلما اسیب های روحی و روانی شدیدی رو بر طرفین وارد می کنه.
    ای کاش می شد افراد به روابط خود عمیق تر و مدبرانه تر می اندیشیدند و ...

    بحث در این مورد مفصله و سعی می کنم دفعات بعد بیشتر در این باره صحبت کنیم.
    وبلاگ خوب شما را ا با اجازتون لینک می کنم. دوست داشتین می تونید این کار رو بکنید

    از توجه مهرامیزتون نسبت به مطالب وبلاگم بی نهایت از شما تشکر می کنم دوست خوبم
    با ارزوی بهترینها برای شما

    پاسخحذف
  7. امشب خدا بگشوده درهاي سما را
    پيوسته مي خواند اهل دعا را
    گر پهن كردي ساعتي سجاده ات را
    ياد آر ياران را و برگو نام ما را
    استشمام عطر خوشبوي ماه رمضان
    بر شما مبارك باد

    پاسخحذف
  8. مرسی خیلی باحالی بهم سر میزنی امیدوارم میکنی بازم بیا
    عشقهای سوخته
    مسی

    پاسخحذف
  9. سلام مرسي به وبلاگم مياي
    راستي گلم ميشه در مورد روابط دختر پسرا بزاري من يه تحقيق تو دانشگاه ارائه كردم در مورد همين موضوع كنفرانسم دادم خدا رو شكر خوبم بود ولي دوست دارم بازم بيشتر بدونم اگه توهم مطالبي بزاري بد نيست
    راستي نظر شخصي خود در مورد دوستي دختر با پسر چيه؟؟؟؟

    پاسخحذف
  10. سلام

    خب، با اصل نظر موافقم، ولی متاسفانه بنای بیشتر ارتباطات ما رو اصول غلط پایه ریزی شده. مگه از کسی که از روز اول (تو تموم برخورداش) مصلحت اندیشی پیشه میکنه و دروغ حتی به خودش براش جایزهست و شاید هم واجب، چه انتطاری میشه داشت؟

    پاسخحذف
  11. احساس کردم پست قبلیت یه جورایی به من ربط داره. شاید اینطور نباشه ولی حسه دیگه کاریش نمیشه کرد. همیشه سعی کردم منطقی باشم منطقی و عاقلانه فکر کنم. من به عقل خیلی احترام میذارم. ولی تو زندگی آدم اتفاقاتی میافته که اصلا اولش خودت از این اتفاقا راضی نیستی. نمیدونی چی شد که کار به اینجا کشید. ولی در مورد دیگران میتونیم نظر بدیم. بگیم فلان اشتباهو نکن ولی بازم میبینیم که طرف مقابلمونم اشتباه مارو تکرار کرده چون ما تو شرایط اون نیستیم.حتما یه جای کار لنگ میزنه. نمیدونم تونستم حرفمو برسونم یا نه. ازت دعوت میکنم بازم بهم سر بزنی و با داستان زندگیم همراه شی . خیلی دوست دارم بدونم نظراتت تغییری میکنه یا نه.

    پاسخحذف
  12. سلام از نظرتون تو وبلاگم تشکر میکنم...
    وبلاگ خیلی خوبی هم داری...
    همونطوریم که اشاره کردی واقعا من این رابطه ای که با اون دخترو داشتم هیچوقت نمیخواستم....
    خیلی ممنونم

    پاسخحذف
  13. بازم از راهنماییتون ممنونم دوست عزیز....
    خیلی ممنونم...

    پاسخحذف
  14. ممنون كه به يادم هستي خانومي
    اي كاش هميشه كار ها به همين رواني انجام مي گرفت
    اي كاش براي بدست آوردن كسي نقش بازي نمي كرديم
    ولي خوب مي داني كه بعضي ها چه هنر پيشه هاي ماهري
    هستند در گول زدن ديگران
    و بعضي ديگر چه ساده انديشان و زود باوراني هستند كه نمي توانند گرگ را در لباس ميش تشخيص دهند
    و از ظن خود ساده انديش همراه گرگ مي شوند
    و زماني به خود مي آيند و چهره ي حقيقي طرف مقابل
    را در مي يابند كه هيچ كاري نمي توانند بكنند
    زندگی همیشه رفتن رسیدن نیست،
    ولی برای رسیدن باید رفت،
    در بن بست هم راه آسمان باز است...
    پرواز بیاموز !
    دکتر علی شریعتی

    پاسخحذف