۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

کدوم یکی؟ سنتی یا...

یکی از زندگیش راضی نیست میگه چون سنتی ازدواج کردم، انتخاب خودم نبود ، نتونستم خوب بشناسمش و یا ... یکی میگه زندگی فلانی دوام نداشت چون قبل ازدواج با هم دوست بودن و اینطور ازدواجها دوام نداره و .... کدومش درسته؟
چرا ما فقط بلدیم شعار بدیم؟ چرا دنبال ریشه های مشکل نیستیم؟ سنتی یا غیر سنتی چه ربطی به دوام زندگی داره؟ شما که میگی چون سنتی بوده راضی نیستم، مگه خود جنابعالی همراه مادر محترمه نرفتید و طرف رو نپسندیدی؟ یا شما خانمی که داشتی سر سفره عقد با صدای بلند بله می گفتی مگه این خودت نبودی که با دوبار دیدن طرف سریع تصمیم گرفتی و بله گفتی؟ یا شما، شما که یک سال با طرف رفتی و اومدی و گشتی، مگه عیبهاشو ندیدی که باز ادامه دادی؟ دیدی ولی با خودت چی فکر کردی؟گفتی عیبی نداره فعلا فقط یه اسم بره تو شناسنامه بعد به بقیه اش فکر میکنم؟ یعنی چی؟ چرا داریم خودمون رو توجیه می کنیم؟
میدونم متاسفانه تو ایران بعضی ازدواجهای سنتی بخصوص در خانواده های متعصب که حتی توانایی یک تحقیق جامع و کامل رو هم ندارند، آدم رو محدود میکنه و جلوی شناخت کافی رو میگیره ولی ما خودمون چرا باید عجله کنیم؟ با همین روش سنتی هم با گذشت زمان میشه شناخت بهتری پیدا کرد. خیلی از موارد سنتی خوب و ایده آل پیش میاد . خیلی از آشنایی های غیر سنتی هم عاقبت خوبی داره. از نظر من مهم نیست شروع آشنایی از کجا و چطور بوده. یکی رو خانواده ها معرفی می کنند، یکی تو محل کار آشنا میشه، یکی تو دانشگاه یا حتی یکی از طریق اینترنت و.. آره چه اشکالی داره. نحوه شروع آشنایی مهم نیست. بهرحال دو نفر ممکنه به هر طریقی سر راه هم قرار بگیرن این مهم نیست. آره توی رسانه های ما تبلیغات به شکلی هست که آشنایی ها رو از هر طریقی جز با پادرمیانی خانواده ها تقبیح کرده و غلط جلوه داده و حتی خیلی جاها دیدیم که درصد شگفت آوری از طلاق را به ازدواج های غیر سنتی اختصاص دادن. اما من میگم اینها مبالغه است. برید توی دادگاه خانواده ببینید. یکی غیر سنتی ازدواج کرده و کارش به جدایی کشیده ، بغل دستیش سنتی. اصلا نمیشه گفت کدوم درسته کدوم غلط . غلط اینه که ما نمی ذاریم شناختمون کامل بشه و سریع تصمیم می گیریم و یا حتی طرف رو میشناسیم و می دونیم فلان مشکل رو داره که بعدها کنار اومدن باهاش مشکله ولی بازم ادامه میدیم.
حرف من اینه، چه سنتی چه غیر سنتی ، باید برای شناخت وقت بذاریم. باید شناخت در حدی که برای شروع زندگی لازمه حاصل شه. ( دارم میگم لازم نه کافی چون بهرحال تا قبل از شروع زندگی نمیشه خیلی چیزها رو از طرف فهمید).اول بشناسیم بعد تصمیم بگیریم. یه تصمیم درست.

۱۰ نظر:

  1. salam.vaghean dorost migi.dustam ye tahghigh dasht tu dadgahe khanevade kheli az talaghha ham ezdevaje sonnati dahstan nemishe goft in dalileshe.mersi.estefade kardam

    پاسخحذف
  2. سلام به بهترین دوستم....
    خوبی عزیزم؟؟؟؟خیلی دلم برات تنگ شده بود....
    $$$$$_______________________________$$$$$
    __$$$$$$$$*_____________________,,$$$$$$$$*
    ___$$$$$$$$$$,,_______________,,$$$$$$$$$$*
    ____$$$$$$$$$$$$___ ._____.___$$$$$$$$$$$$
    ____$$$$$$$$$$$$$,_".____."_,,$$$$$$$$$$$$$
    ____$$$$$$$$$$$$$$,, ".__,"_$$$$$$$$$$$$$$$
    ____$$$$$$$$$$$$$$$$.@:.$$$$$$$$$$$$$$$$
    ______***$$$$$$$$$$$@@$$$$$$$$$$$****
    __________,,,__*$$$$$$@.$$$$$$,,,,,,
    _____,,$$$$$$$$$$$$$* @ *$$$$$$$$$$$$,,,
    ____*$$$$$$$$$$$$$*_@@_*$$$$$$$$$$$$$
    ___,,*$$$$$$$$$$$$$__.@.__*$$$$$$$$$$$$$,,
    _,,*___*$$$$$$$$$$$___*___*$$$$$$$$$$*__ *",,
    *____,,*$$$$$$$$$$_________$$$$$$$$$$*,,____*
    ______,;$*$,$$**"____________**"$$***,,
    ____,;"*___"_.*__________________*___ "*,,
    ,,,,.;*____________---____________ _ ____ "**,,,,


    راستی یه تشکر ویژه ازت دارم بخاطر این مدت که تنهام نذاشتید....تشکر کردم بخاطر اینکه بدونی قدر خوبیاتو میدونم.....

    پاسخحذف
  3. سلام زري‏!‏
    خوشحالم كه با وب شما آشنا شدم. براي مطلب اخير نظري دارم كه سر فرصت مي فرستم.الان سركارم وسرم شلوغه. ممنون از اينكه لينكم مي كني. متقابلا اينكارو مي كنم.

    پاسخحذف
  4. آی گفتی
    :)
    متاسفانه خیلیها حنی از خودشون شناخت درست و حسابی ندارن جه برسه به زوج یا زوجه انتخابیشون

    پاسخحذف
  5. بامطلبتون موافقم اما من غیرسنتی رو بیشتر می پسندم چون به روش سنتی اگه بخوای طرف رو خوب بشناسی با محدودیتهایی که هست فکر کنم چندین سال طول بکشه و عمرت تلف بشه تازه معلوم هم نیست بعد اینهمه وقت طرف رو بپسندی و باهم مچ بشی یا نه

    پاسخحذف
  6. هر چيزي مزياتها وبديهاي خودشو داره.ايراده ما اينه كه وقتي مخالفباشيم همه جوره مي كبيم يه چيزو بدون اينكه خوبياشو بگيم

    پاسخحذف
  7. راست میگی که باید برای شناخت هم وقت بذاریم ولی با این حرفت که میگی نحوه آشنایی مهم نیست موافق نیستم.
    مسلما کسی که توی خیابون با اینترنت شریک یه عمر زندگیش رو انتخاب میکنه آدم زیاد با فکری نیست و نیجه انتخابش از اول معلومه.
    انتخاب من سنتی نبود ولی لااقل از قبل روی طرف یه شناختی داشتم و بعد باهاش دوست شدم؛اون نه یه دوستی احساسی و دور از چشم پدر و مادر
    الان هم بعد از 5 سال از انتخاب و زندگیم راضی ام و هنوز با شوهرم دوستم....

    پاسخحذف
  8. درسته فقط شناخت مهمه. بقیه اش همش حرفه و بهانه

    پاسخحذف
  9. سلام

    [گل][گل][گل][گل][گل] اخلاق در نت آری یا خیر ؟ [گل][گل][گل][گل][گل]

    با این سئوال به روزیم . منت بگذارید ما و سایر دوستان را از نظرات ارزنده تان بهره مند سازید.

    منتظر حضور گرمتان هستیم.

    مدیر وبلاگ نیک اندیشان ( اتاق مشاوره سابق )

    پاسخحذف
  10. سلام
    خوبي عزيزم
    مرسي بهم سر ميزني
    منم هر دو سه روز يه بار بهت سر ميزنم تو يكي از دوستهاي خوب مني

    پاسخحذف