۱۳۸۹ شهریور ۱۳, شنبه

دوست پسر

این پست رو به عنوان یک توصیه در نظر بگیرید. همه میدونیم این روزها توی جامعه یک چیزهایی هست که بنا به عرف و دین ما ناپسنده. کسی زیاد در موردش صحبت نمیکنه، کسی به روی خودش نمیاره، ولی همه میدونیم که هست و نمیشه انکارش کرد. بله. رابطه با جنس مخالف. خود شما یه نگاهی به اطرافتون بندازید. فکر می کنید چند در صد از افراد در سنین جوانی درگیر رابطه با جنس مخالف هستند؟ من الان نمی خوام در مورد قصد و نیت یک رابطه حرف بزنم. می خوام در مورد نحوه این رابطه بگم. خیلی از افراد چنین روابطی رو تجربه کردن. حالا یکی کمتر یکی بیشتر. بعضی ها در موردش صحبت می کنند اما اکثرا اصلا حاضر نیستند حتی کسی بفهمه که اونها هم این تجربه رو دارند. ببینید در یک رابطه با جنس مخالف رده بندی داریم. یکی فقط در حد متعارف و ساده با طرفش پیش میره. یکی صمیمی تر میشه و کمی بیشتر به هم نزدیک میشن وگاهی هم همین صمیمیت باعث بروز عطشی در دو طرف برای نزدیکتر شدن، میشه. بعضی هام که از همون اول تکلیفشون معلومه و در رابطشون هیچ حد و مرزی قائل نمی شن که من به این دسته هم فعلا کاری ندارم. می خوام در مورد دسته دوم صحبت کنم. از دوستان هم می خوام اگر مطلب یا تجربه آموزنده ای در این مورد دارند در قسمت نظرات بذارند تا همه استفاده کنند. من اینجا نظر خودم رو می نویسم.معمولا در چنین روابطی دختر خانمها برای ارضای عاطفی وارد رابطه با جنس مخالف می شن. البته بعضی آقایون هم به همین خاطر وارد رابطه می شن. اینکه هر انسانی نیاز به توجه، محبت کردن و عشق ورزیدن داره شکی نیست. خب دو نفر به هم نزدیک می شن و بعد از مدتی صمیمیت بین اونها حاکم میشه. ببینید وقتی صمیمیت از یک حدی گذشت، ناخودآگاه دو طرف کششی غریزی نسبت به جسم همدیگه پیدا می کنند. حالا آقایون زودتر نسبت به این حس پاسخ میدن و خانمها دیرتر، چون کلا سیستم مردها و زن ها با هم متفاوته. شاید برای خانمها بیشتر جنبه عاطفی مطرح باشه اما معمولا در اقایون جنبه عاطفی و جنسی در یک سطح هست. اما شما خانم عزیز، وقتی به یک مرد نزدیک شدی و صمیمیت رو بیشتر کردید و بقول معروف حتی با حرفهائی که بینتون رد و بدل میشه وارد حریم خصوصی اون شخص شدی، دیگه اون کشش حسی اجتناب ناپذیره. من میگم چرا همش داریم میگیم ازفلان خانم سوء استفاده شد؟ خب توی یک رابطه دوستی معمولا همه چی دو طرفه است. شما اگر از یک حدی بیشتر جلو رفتید دیگه از یک مرد که احساس نیاز و غریزه اش بیشتر هست، چه انتظاری داری؟ اگر یک خانم در یک رابطه برای خودش حریمی قائل بشه دیگه هیچ وقت کار به اونجا نمی کشه که بگی اون آقا می خواست از من سوء استفاده کنه. چون وقتی صمیمیت از یک مرزی گذشت دیگه اون کشش حسی به جسم هم اجتناب ناپذیره، مگر در مواردی نادر که دختر و پسر هر دو به یک بلوغ فکری و کمال اجتماعی رسیده باشند که معمولا در سنین کمتر از 30 کمتر دیده میشه که البته اون هم جای کلی بحث داره که خب بهرحال تکلیف اون نیاز پس چی میشه؟.خلاصة کلام اینکه همش شعار ندیم که از ما سوء استفاده شد. نه عزیزمن، شما خودت سرمنشاء این سوء استفاده شدی. یکم به رفتار گذشته ات با اون شخص فکر کن ببین کجا خطا رفتی که حالا رسیدی به اینجا ؟

۱۵ نظر:

  1. سلام.بانظرتون کاملا موافقم .معمولا وقتی روابط دوستانه بین دو جنس مخالف برقرار میشه اگه تا زمانی که پسر چراغ سبزو از طرف دختر چه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نگیره رابطه به عبور از خطوط قرمز کشیده نمی شه.به نظرمن وقتی خانمی بیان میکنه از من سوء استفاده شده تا حدود زیادی اشتباه میکه.به امید سلامتی برای شما و همه خوانندگان این وبلاگ

    پاسخحذف
  2. آره درسته. من نمیگم همش خانمها مقصرند ولی وقتی یک آقا در برخوردهای اول متین و خوب بوده و تمایلی به چیزهای بد نداشته و با گذشت زمان به این مرحله رسیدن بی ربط به رفتار اون خانم نیست. درسته که به مرور علاقه و به طبع کشش نسبت به هم بیشتر میشه اما همونطور که شما گفتید اگه خانم برای خودش حریم قائل شه به جاهای بد نمیکشه

    پاسخحذف
  3. خیلی مطالب خوبی نوشتید. در موردش فکر کردم. میتونه واسه خیلی ها مفید باشه. ممنونم

    پاسخحذف
  4. ((وقتي کسي مارا آزار ميدهد؛بايد روي شنهاي صحرا بنويسيم تا بادهاي بخشش؛آن را پاک کنند ولي وقتي کسي محبتي در حق ما ميکند بايد آن را روي سنگ حک کنيم تا هيچ بادي نتواند آن را از يادها ببرد.))

    پاسخحذف
  5. سلام
    عزيزم من بعنوان يك پسر تمام اين رابته ها رو محكوم ميكنم اصلا از اين چيزا خوشم نمياد من خودم با دختر رفيق بودم تمام فكر پسرها و دخترها از اين رابط ها به يه چيز ختم ميشه هيچ كس عشق واقعه اي تو اين رابط ها نداره هر كي ميگه داره دروغ ميگه عشق واقعه اي به عشق شهريار ميگن نه عشق ما ها رو كه يه به زيباي يا به پول يا به .... فكر ميكنيم هزار تا گناه ميكنيم اصلا تو اين فكر نيستيم همونجور كه ما دختر پاك ميخوايم بقيه هم مثل خودمون دختر رو از را بيراه ميكنيم بعد ميخوايم پاكترينش مال خودمون باشه اصلا نميشه مرسي كه اين مطلب رو گذاشتي من از اين رابطه ها دلم خونه با هر كي دوست شدم بعد فهميدم قبل از من با يكي بوده واسه همينه الان 5 ساله با هيچ كسي رابطه ندارم بخودمم افتخار ميكنم

    پاسخحذف
  6. سلام مطلب سنت شکنانه ای بود ..من.ن که به من سر زدین..یه سوال من می خواستم تو بلاگ اسپات بلاگ بزنم و این کارو هم کردم ولی تیتر هر پستم سمت چپ نشون داده میشه ولی شما تیترتون یعنی دوست پسر سمت راست هستش ممنون میشم اگه راهنمایی کنین..در ضمن من زبان لاگ رو هم فارسی کرده بودم

    پاسخحذف
  7. سلام زری!
    راستش به نظر من در جامعه ما با توجه به تابوهایی که وجود داره یه رابطه با جنس مخالف در هر سطحی تبعات سنگینی داره. عشق دوران نوجوانی رو در نظر بگیر به خصوص در یک پسر که چقدر میتونه مخرب باشه. چون خودم این پدیده رو تجربه کردم واسیب دیدم. بعدها فهمیدم که نیاز به مداخلات روانکاوانه داشتم.
    در سنین بالاتر هم مطمئنا کسی به دنبال عشق اهورایی نیست به خاطر همینه که به قول شما کمتر کسی راجع به اون صحبت میکنه. خب پس بحث ما تا حد ارضا یه غریزه تنزل میکنه و در واقع اگر رابطه دوستی و فداکارانه ای بین دو نفر باشه ناشی از همین مطلب هست.
    دو کار میشه کرد اول اینکه تمام سرمایه های اخلاقی که در طول اعصار نیاکان ما حفظ کردند رو در مدت کوتاهی به باد بدیم و به دور از هر تابویی جامعه ای آزاد داشته باشیم دوم اینکه این غرایز رو به عشق تبدیل کنیم تا در قالب یک خانواده بعدا به محبتی پایا تبدیل بشه که ضامن سلامت اونهم میتونه باشه. به این ترتیب برچسب ولنگاری در آینده به نسل ما نمیخوره.

    پاسخحذف
  8. سلام زری جان

    همیشه به ما گفتند که احساس نیاز و غریزه مرد بیشتره و اون پسره و سهمش بیشتره و عقلش بیشتره و حقش بیشتره و.... اینا فقط برای اینه که تبعیض رو خواستند توجیه کنند.
    مسئله اینه که زن و مرد برابرند و به یک انداز مسئول. این تو جامعه بسته ما خیلی راه مونده تا جا بیفته

    ممنون

    پاسخحذف
  9. سلام دوست عزیز ممنون از حضورتون
    اپ جالبی بود ...موافقم باهات تا حدی...اینکه وقتی وارد حریم یه پسر بشی و از یه حدی فراتر بری دیگه خیلی چیزا طبیعی هست اما این جا دو سوال پیش میاد:

    1. زمانی که هنوز از یه حدی فراتر نرفتی و اصلا هنوز قدمی برنداشتی و میاد و از تو فقط جسمتو میخواد

    2. زمانی که اولش میاد میگه من اصلا از تو جسمتو نیمخوام من خودتو دوست دارم...من تورو میخوام واسه ازدواج....من میخوام به عنوان یه دوست بهت کمک کنم.....اصلا من برادر خودت بدون.....بعد یه مدتی که میگذره.......... وقتی خوب اعتمادتو به خودش جلب کرد....وقتی خوب نقطه ضعفات دستش اومد...... وقتی خوب با احساسات بازی کرد و عاشق خودش کرد میاد و نیت اصلیشو با زبون بی زبونی مطرح میکنه.....اونموقع یا اگه نخوای باید بذاری بری با یه دنیا غصه و وابستگی .....یا باید به خواستش تن بدی تا از دستش ندی......و وقتی به خواستش تن دادی درسته که خودتم کیفشو کردی اما غصه و علاقه و دلتنگی هاش میشه و واسه تو و هری و برو گمشو هاش و هم باید بپذیری..........


    به خصوص اگه اون ادم یه دکتر روانشناس با اعتبار باشه و به بهانه کمک بهت بیاد و به اعماق وجودت نفوذ کنه......!!!!!!

    حالا با این مطلبی که گفتم نظر شما چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  10. به دختر طلاق:
    مورد اول رو که بیان کردید توی پست گفتم اونها تکلیفشون معلومه.منظورم اینه که شما که از جنس اونها نیستید هیچ اجباری نیست که بهشون نزدیک بشیدو از همون اول راه باید برگردید. اما در مورد دوم. درسته ممکنه شما به اون شخص وابسته شده باشید اما وقتی چهره واقعی اون رو شناختید و این امر براتون قابل قبول نبود بازم انتخاب با شماست. با خودتون فکر کنید ببینید آیا این وابستگی احساسی که معمولا زودگذرهم هست ارزش این رو داره که به خواسته اون شخص تن بدید یا ترجیح میدید دیگه فراموشش کنید و باهاش ادامه ندید. اینجا هم انتخاب فقط با خود شماست که کدوم رو ترجیح بدید. اصلا فرض کنید ادامه دادیدو حتی اون مرد با شما تا همیشه هم بمونه اما آیا چنین مردی از نظرشماارزش زندگی کردن داره؟چرا همیشه فکر میکنید اگر یک دختر ناپاک بود لیاقت ازدواج رو نداره؟از نظرمن این برای مردها هم صادقه و چنین مردی لیاقت موندن رو نداره پس چه دلیلی برای ادامه دارید اگر اینکارش براتون مقبول نیست؟

    پاسخحذف
  11. سلام من مرتب ميام اينجا ..ولي آپ نكردين

    پاسخحذف
  12. کامپيوتر زن است يا مرد؟


    کامپيوتر زن است يا مرد؟


    استاد زبان فرانسه در مورد مذکر يا مونث بودن اسمها توضيح ميداد که پرسيد کامپيوتر مذکر است يا مونث؟

    کليه دانشجويان دختر جنس رايانه را به دلايل زير مرد اعلام کردند

    وقتي به آن عادت مي کنيم گمان مي کنيم بدون آن قادر به انجام کاري نيستم با آن که داده هاي زيادي دارند اما نادانند قرار است مشکلات را حل کنند اما در بيشتر اوقات معضل اصلي خودشانندهمين که پايبند يکي از آنها شديد متوجه ميشويد که اگر صبر کرده بوديد مورد بهتري از آن نصيبتان مي شد


    کليه دانشجويان پسر به دلايل زير جنس رايانه را زن اعلام کردند

    به غير از خالق آنها کسي از منطق دروني آنها سر در نمي آوردکسي از زبان ارتباطي آنها سر در نمي آورد کوچکترين اشتباهات را در حافظه دراز مدت خود ذخيره مي کنند تا بعد ها تلافي کنند همين که پايبند يکي از آنها شديد بايد تمام پول خود را صرف خريد لوازم جانبي آنها بکنيد.

    پاسخحذف
  13. سلام
    من تازه با اينجا اشنا شدم
    از طريق وبلاگ دختر طلاق
    از اينجا خوشم اومد بازم ميام....لينكتون ميكنم

    موضوع مهميه توي جامعه ما كه تا حالا باعث مسائل و مشكلات زيادي براي دختر ه و پسرها و خانواده ها شده.....راستش خيلي ها دنبال يه رابطه عاطفي با پسر دوست ميشن ولي جور ديگه اي ادامه پيدا ميكنه

    پاسخحذف
  14. سلام.همین الان یه پست جدید زدم.یه فایل صوتی واسه دانلودداره برای میهن پرستا خوبه.قدم تان به چشم

    پاسخحذف
  15. be nazaram doroghe ke kheyli ha migan na rabete ma fargh dare o pake akhare hameye in ertebatat be haminja khatm mishe maman motaghede hata age taraf be zabon nayare toye zehnesh in masala ro donbal mikone va kheyli ham nesbat be in masale haris tashrif darand ama gahi fekr mikonam khanoma ham bi maill nistan ke ta on marhale pish miran chon hich khanomi ro be ejbar joz mavared dozdidano hatke hormat nemishe be kari vadar kard midonid madar bozorgam hamishe chi mige jalebe mige ta dokhtar nakone dast derazi pesar nemikone bose bazi shayad be onvane ye dokhat bade ke ino begam ama dar aksare mavared taghsire khanom ha ham hast

    پاسخحذف