۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

بازم طلاق

هفته پیش یکی از دانشجوهام بهم زنگ زد.( صدبار به این مسئول آموزش گفتم شماره منو به دانشجوها ندید ولی مثل اینکه فایده نداره باید طور دیگه بهش بگم. ) حالا از این کار آقای مسئول آموزش که بگذریم یکی از دانشجوهای خانم بود. خب همین که دانشجو به استاد زنگ میزنه معلومه واسه چی. گرفتن نمره واسه واحد ترم تابستون که هفته پیش قرار بود نمره ها رو رد کنم. گفتم لابد اینم میخواد کلی بهانه کار و گرفتاری و زندگی بیاره تا بلکه دلم بسوزه و بهش نمره بدم اما معمولا آقایون مدام بهانه ی کار و زندگی رو میارن، اینکه یه دختر جوون بود!
یکم که صحبت کرد دیدم قضیه فرق می کنه. می گفت همون روز امتحان با شوهرش دادگاه داشته واسه طلاق. خدای من بازم طلاق. یکی از دوستای نزدیکمم در حال طلاقه. یکی از آشنایان هم همینطور. با شناختی که توی جلسات کلاس ازش پیدا کردم قطعا حرفش درست بود. در ضمن فکر نمیکنم کسی بخاطر نمره بخواد چنین دروغی بگه اونم یه دختری که چند ماه بیشتر نبود عقد کرده بود. نمیدونستم باید بهش چی بگم. یعنی میدونستم اما به عنوان یک استاد اونم استاد درس ریاضی نمی دونستم باید چی می گفتم. واسه همین فقط گفتم باید ببینم برگه ات در چه حدی هست و اینکه امیدوارم مشکلت حل بشه. شاید خیلی حرفها داشتم که بگم اما ترجیح دادم اصلا وارد قضیه نشم که البته کار درستی هم هست. شاید اگر استاد دروس عمومی و اجتماعی بودم عکس العملم فرق می کرد. ولی واقعا متاثر شدم. این موردها کم نیست. یک دختر اونم تو این سن کم چرا باید مطلقه بشه؟ حالا اینکه بعد طلاق توی جامعه با چه مشکلاتی روبرو خواهد شد بماند، اما همین ضربه روحی که بهش وارد میشه... واقعا جای تاسفه. جای تاسفه که این روزها در جامعه ما اینقدر آمار طلاق بالا رفته. درسته که در بعضی ازدواج ها رفتن و کندن خیلی بهتر از موندن و له شدن در یک زندگی نابسامان هست اما اصلا چرا باید کار به اینجا بکشه. چرا وقت انتخاب کمی بیشتر دقت نمی کنیم. حرفم بیشتر با پدر و مادرهاست. شما پدر و مادر عزیز، شما که تجربه ات بیشتره شما که سردو گرم رو چشیدی چرا بیشتر دقت نمی کنی. آخه یه دختر 20 ساله یا یه پسر 23 ساله شاید عاقل باشه ولی تجربه نداره . واسه ازدواج هردوش لازمه. اگه اون جوون و بی تجربه است شما چرا کمک نمی کنی که درست تر انتخاب کنه؟
ما وقتی میخوایم یه لباس بخریم کلی براش وسواس به خرج میدیم اما برای ازدواج که مهمترین انتخاب زندگیمون هست چقدر وسواس به خرج میدیم؟ آیا فقط هدف شوهرکردنه که جلوی دوستامون کم نیاریم یا فقط زن گرفتن که فکر کنیم اینطوری دیگه مرد شدیم؟ دوست عزیز، ازدواج یک باید نیست. اگه قراره ازدواجی باشه باید درست و آگاهانه باشه، پس لطفا چشماتو بیشتر باز کن .

۱۳ نظر:

  1. سلام.احوال شما.به نظرم در صورتی که تشخیص بدین راسته و در شرف طلاقه حتما زیر پر و بالشو بگیرین.اون دانشجوالان در شرایط روحی بدی به سر می بره.متاسفانه در جامعه مابر اثر دیدگاه های غلط در صورت طلاق دختررو مقصر و بعضا مایه نننگ می دونن/.که این جفا در حق خانم ها می باشد.اون دانشجو هم نباید به این زودی عقد میکرد.چون شرایط سنی برای ایشون زود بودi.من بودم کمکشون میکردم.دیگه بستگی به کرم و بخشش شما داره استاد.بدرود

    پاسخحذف
  2. سلام حرفتون کاملا متین و درسته اما کو گوش شنوا

    پاسخحذف
  3. مرسي كه درباره كه به وب من اومدي.
    ولي من خيلي رفتم جلو اخرش دوباره رسيدم اينجا

    پاسخحذف
  4. سلام دوست عزيزم خوبي
    گلم مرسي مطالب وبلاگم و ميخوني
    عزيزم دلم واسه اين دختر سوخت گناه ميدهيه نمره اي چيزي كمك بهش بكن انشالله خدا هوا تو داشته باشه

    پاسخحذف
  5. kheili ziba bod va besyar amigh.kash rozi fekr jaye ehsas ro to in kara begire

    پاسخحذف
  6. مطالبتون رو خوندم....
    واقعاً عاليه...
    نمي دونم چرا بايد اين قدر دير متوجه بشيم...
    نمي دونم چرا مادرم به من خيلي چيزها رو نگفت كه حالا وسط يه عشق پنهاني اين طور سر در گم باشم....نمي دونم چرا وقتي تازه گير مي كنيم دنبال راه حل مي گرديم؟!!!
    نمي دونم چرا دنيا اين جوريه؟؟؟؟

    پاسخحذف
  7. salam harchand be onvane yek danesh jo shak daram rast gofte bashand on khanom ama jodaye az in masale moteasefane talagh be yek amre adi dar jame tabdil shode dige hich kas az shenidane khabare talageh kasi tajob nemikone fekr konid toye shahrestane kochike ma dokhtare 18 sale hhamsaye sare masaele jozi mesle arayeshgah dare talagh migire chon mikhast bere ye arayeshgahe gerono khas va dadam chon pol nadasht motaham be khasisie va inam bahane talagh shode ama rishe ezdevajeshono ke negah koni mibini be khatere cheshmo hamcheshmi ke felan dosto dokhtar khale ezdevaj kardan va raftan ina aham az hole hailm oftadan to dig moteasefane ezdevajhaye zod hengame ziadi dare etefagh miofte ke hame ham be noi ba shekast robero shodand albate gahi bazi ha ham az onvare bom mioftan va takhire ziad kar dasteshon mide ina ame nashi az ine ke maha khodemon va niazhamono nemishnasim
    bebakhs fingilish neveshtam ba lap taop farsi rahat nistam
    rasti khoshhalam ke dosti mesle shoma yaftam

    ostad ejaze shoma rizai ham majazi tadris mikonid!?!?!

    پاسخحذف
  8. سلام خانومي ممنون كه به يادم بودي
    عزيزمن ، لباس رو من خودم بايد بپذيرم
    ولي عروس يا داماد رو بايد پسر يا دختر من
    قبول داشته باشند ، پس نظر من براي خودم قابل قبوله و براي زمان خودم قابل اجرا بوده و جوان
    امروز كجا تجربه پدر و مادر رو قبول مي كنه ؟

    پاسخحذف
  9. سلام.دو جمله توی این نوشتتون بود منو به عنوان ...به فکر انداخ که واقعا ازتون ممنونم.شاید تا حالا میدونستم این دوتا مطلب ولی اینبار به فکرم فرو انداخت:
    1_(شاید عاقل باشه ولی تجربه نداره . واسه ازدواج هردوش لازمه)
    2_(ازدواج یک باید نیست. )
    ممنونم.با اجازه وبلاگتون رو لینک میکنم.

    پاسخحذف
  10. سلام.بخاطر وبلاگی که معرفی کردین ممنونم.خیلی عالی بود.

    پاسخحذف
  11. سلام خوبی
    شرمند اين چند وقت نتونستم بهت سر بزنم
    حقيقتش عموم همه كسم دوستم رفيقم تنها همدمم فوت كرد خيلي داغونم اصلا حوصله هيچ كاري رو ندارم خيلي زود رفت تنهام گذاشت دوتا پسر ناز داره خيلي دلم ميسوزه زود رفت ما باهم 4 سال اختلاف سن داشتيم واسه همين خيلي بهم نزديك بوديم
    ازت يه خواهش دارم ميشه يه فاتحه واسه شادي روحش بخوني ممنون ميشم

    پاسخحذف
  12. بدتر از طلاق، سوختن و ساختنه!!

    پاسخحذف
  13. سلام دوست خوبم مطالبت خیلی خوبه کاش میشد همه بخونن!!بنظر من تو ایران هیچ کس وقت کافی برای تصمیم گیری برای ازدواج اختصاص نمیده همینه که عجولانه انتخاب میکنه و بعدها دچار مشکل میشه.کتاب "آیا تو آن گم شده ام هستی ؟" راهنمای خیلی خوبی برای ازدواجه.
    موفق باشی

    پاسخحذف