۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه

عشق یگانه

چقدر به یگانگی عشق اعتقاد دارید؟ یا اگر اعتقاد دارید چقدر در عمل بهش پایبند هستید؟

می خوام این یگانگی رو کمی روشن کنم. قبلا هم گفتم شاید کسی ادعا کنه که همزمان عاشق دو یا چند نفر هست. اما آیا واقعا این امکان داره که شخصی در آن واحد عاشق دو نفر باشه؟ دارم از عشق حرف میزنم نه یک دوستی. عشق نه یک محبت و رابطه صمیمی ساده. عشق، همونی که آدم از داشتنش احساس نشاط می کنه. همون که با داشتنش به آرامش میرسه. با کوچکترین غم اون غمگین میشه و با کوچکترین مشکل اون دنبال راه چاره میگرده. از عشق میگم. یک عشق واقعی.

خیلی دیدم که کسی ادعا می کنه که در طول عمرش چندبار عاشق شده و هنوزم عاشقه. ببینید این که شخصی در طول زندگیش چندبار عاشق بشه ودر بازه های زمانی مختلف عشق های مختلفی رو تجربه کنه از نظر من کاملا طبیعیه. اما چطور من میتونم بگم الان عاشق شخص جدیدی هستم و هنوزم عشق دوران نوجوانی و یا سالهای قبل رو هم نسبت به شخص اول دارم؟ این یک تفکر نادرسته.

یک تفکر نادرست و یا یک اشتباه در کاربرد و استفاده از واژه ها و کلمات.

بله ممکنه شما شخص اولی رو که سالها پیش در زندگیتون بوده هنوزم دوست داشته باشید و کاملا براتون محترم باشه و نسبت بهش احساس محبت داشته بشید اما نمی تونید ادعا کنید که هنوزم عاشقش هستید. اگر شخص جدیدی وارد زندگیتون شد و عاشقش شدید، قبول کنید که اون یکی دیگه براتون کمرنگ شده. اونقدر کمرنگ که تونستید جاشو به شخص دیگری بدید. درسته شما عاشق شخص اول بودید اما نه حالا. در همون زمان حضور خودش. در همون بازه ی زمانی که با شما توی رابطه بوده و شخص دیگری جز اون در زندگی عاطفی و رابطه عشقی شما نبوده.

خب خیلی از روابط عاشقانه به سرانجام نمیرسه و گاهی دوطرف با عشق و احترام حتی از هم جدا میشن، اما بعد از سالها اگر شما دوباره عاشق شدید، قبول کنید که دیگه عاشق اون اولی نیستید. این حس احترام و محبتی که به اون دارید دیگه عشق نیست فقط یک دوست داشتن ساده است با کلی خاطرات شیرین که قرار نیست این خاطرات در زندگی واقعی شما دخیل باشه. بلکه اونا فقط در ذهن شماست و شما باید باعشقی که الان توی زندگیتون هست زندگی واقعی خودتون رو داشته باشید. نگید هنوز عاشق اونم هستم. با خودتون رو راست باشید، شما نمیتونید همزمان عاشق دو نفر باشید. عشق دوست داشتن رو به بی نهایت میرسونه و وقتی کسی رو بی نهایت دوست داشتید، دوست داشتنهای دیگه حکم عددی رو پیدا می کنند که در جمع با اون بی نهایت، همیشه مغلوبند و توی صورت مسئله زیاد ظاهر نمیشن.

۷ نظر:

  1. کاملا باهات موافقم. حتی خیلی وقتها اون عشقهای قدیمی کاملا فراموش میشن چون اگه فراموش نشن یا بقول تو کمرنگ نشن نمیتونیم کس دیگه رو تو دلمون جا بدیم

    پاسخحذف
  2. سلام دوست خوبم زري خانم
    چه خبر از شهرتون ؟
    حالتون خوبه

    پاسخحذف
  3. باهات موافقم
    وقتی عشقی کمرنگ میشه میتونیم عشقی دیگه رو جایگزینش بکنیم ............
    وقتی عاشق بشیم نمیتونیم به عشق قدیمی ادعای عاشق بودن رو داشته باشیم زندگی همیشه همینطوره وقتی عشق جدید میادکه عشق قدیمی شده باشه یه دوست داشتن ساده ویاشاید هم یه عادت دوست داشتن ......

    پاسخحذف
  4. سلام.اگه بلاگ اسپات خوب کارنمیده چرا نمیای بلگفا؟

    پاسخحذف
  5. مرسی که اومدی موقع نظر دادن جون آدم را بالا میاره تا ثبت کنه.

    پاسخحذف
  6. سلام.
    ممنون که سر زدی
    خیلی مشغولم.ایام امتحانای دیگه
    ایشالا بعد امتحانا در اولین فرصت آپ می کنم

    پاسخحذف