۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

حرمت یک رابطه

شده تابحال توی عصبانیت کاری بکنید که بعدا پشیمون بشید؟ شده توی عصبانیت به کسی تهمت بزنید بعد بفهمید اشتباه کردید؟ یا حرفی بزنید که بعدها نتونید جبرانش کنید؟ شاید برای هرکسی پیش بیاد. توی دوستی ها، توی روابط فامیلی، محیط کار و ... اما بیشتر میخوام این موضوع رو در روابط دوستانه و یا رابطه بین زن و مرد باز کنم.

چقدر مایه ی تاسفه وقتی زن و شوهری توی عصبانیت حرفهایی به هم می زنند که بعدها نمیتونند ساده ازش بگذرند. خیلی فجیعه وقتی دوتا نامزد با یک تلنگر کوچیک کلی صفت زشت و نامناسب برای همدیگه ردیف می کنند و بعد وقتی بخودشون میان که دیگه دیر شده و نمیشه اوضاع رو به حالت اول برگردوند. دیدم کسانی رو که خیلی راحت با کوچکترین مسئله ای به هم میریزند. خیلی تند برخورد می کنند و وای از روزی که توی این عصبانیت ها به همدیگه تهمت هم بزنند. البته معمولا این مسائل توی روابطی که مدت زیادی ازش گذشته و دو طرف درحد خوبی نسبت به هم شناخت دارند، زیاد اتفاق نمیفته اما در روابط نوپاتر خیلی زیاد دیده میشه که دو نفر با یک مسئله پیش پا افتاده و یا حتی شنیدن چیزی که اصلا به صحت و درستی اون اطمینان ندارند، خیلی سریع واکنش تند نشون میدن و توی عصبانیت کاری رو می کنند که نباید.

عزیز من شما اگه دوست خوبی داری، اگه نامزد داری ، اگه در مرحله ی شناخت از همدیگه هستید، در این مواقع دقت کن. عجولانه تصمیم نگیر. اگر چیزی در مورد اون شخص شنیدی و یا اینکه حرکت و رفتاری ازش دیدی که برات قابل قبول نبود هیچ نیازی به پرخاش و عکس العمل های شدید و تند نیست. اول از همه مطمئن شو که اشتباه نکردی. اگر اشتباه نکرده بودی بازم آروم باش تا بعد از این هم اشتباه نکنی. می تونی خیلی آروم و منطقی این قضیه رو که ناراحتت کرده باهاش در میون بذاری. می تونی ازش توضیح بخوای. قطعا اون هم توجیهی برای کارش داره. شاید فقط یک سوء تفاهم باشه که اگه تند برخورد نکنی شاید چند ساعت بعد به راحتی حل بشه. اصلا چرا توی عصبانیت زیادی حرف می زنید؟ چرا سعی نمی کنید کمتر حرف بزنید و آروم بگیرید؟

گاهی یک جمله تند و عجولانه که گفتنش فقط چند ثانیه طول کشیده زخمی رو دل طرف میذاره که تا سالها جاش باقی می مونه. آروم باشید و بذارید کمی زمان بگذره.

مراقب باشید. مراقب باشید که در این مواقع بی جهت به هم تهمت نزنید. مراقب باشید حرمت ها رو نشکنید. به هم انگ نزنید. حرمت ها رو نگه دارید که توی یک رابطه اگر حرمتی از دست رفت دیگه چیزی جاشو پر نمی کنه.

۱۰ نظر:

  1. سلام.حق باشماست.بعضی ها هرچی از دهنشون در میادمیگن.بعدش هم میبینن همه حرمت ها شکسته.این خیلی بده

    پاسخحذف
  2. سلام
    عالي بود مثل هميشه
    واسه خود منم پيش آمده از روي اعصبانيت يه چيزي گفته باشم بعد پشيمون شده باشم
    اگه آدما بتونن موقع اعصبانيت خودشون و كنترل كنن خيلي از مشكلات اصلا پيش نمياد
    عالي بود مرسي
    موفق باشي

    پاسخحذف
  3. salam
    midonid toye hamin harf zadanast ke gahi taraf hoviyate vagheyie khodesho neshon mide va bishtar az hame be khodesh va shakhsyatesh latme mizane
    paydar bashie azize man

    پاسخحذف
  4. سلام.
    اینروزا داد زدن و تهمت زدن توی رابطه ها داره کم کم عادی میشه. و خیلی زود از تهمتی که بهشون زده شده گذشت میکنند.
    گذشت خیلی خوبه اما متاسفانه خیلی از گذشت ها هم شکله دیگه ای به خودشون گرفتند.
    زن یا مردی که دارند اوایله یک رابطه رو سپری میکنند، خودشون هم نمیدونند که بعضی وقتها عشق آدمارو کور میکنه!
    چقدر راحت از یک تهمت میگذرند.
    گذشتن از روی کور بودن کجا و گذشتن از روی گذشت داشتن کجا؟
    و چقدر دیر میفهمند که کجای کارند و کجای این راه حرمت یک رابطه را معنای دیگری بخشیده اند.

    پاسخحذف
  5. اصلا تو عصبانیت سکوت بهترین سنگره

    پاسخحذف
  6. سلام خوبی خانومم ...........
    این پستت تقریبا شبیه حال امروز منه ....امروز با یه زن وشوهر بیسواد ولی لجباز بحثم شد که اونا از بیسوادی حرف بی پایه واساس میزدندهرچی براشون توضیح دادم راضی نشدن به ناچار دادکشیدم وتا تونستم با خشم وعصبانیت باهاشون حرف زدم بیچاره ها کم اوردن ورفتن ولی من الان خیلی پشیمونم از رفتارم ........................
    ==========================
    دراین باب حرفهاست..........

    پاسخحذف
  7. سلام ... آی گل گفتین ... این قضیه الان به یکی از وحشتناک ترین مشکلات من تبدیل شده ...

    پاسخحذف
  8. سلام آره برای من بارها پیش ااومده. مرسی اومدی به وبلاگم

    پاسخحذف
  9. سلام مرسی واسه نظرت

    پاسخحذف