۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

عشقم رو با کسی شریک نمیشم

اول از تمام دوستان عزیزم که منو مورد لطفشون قرار دادن تشکر می کنم و امیدوارم که بتونم لطفشون رو جبران کنم.
امروز می خوام در مورد موضوعی بنویسم که چند روزه فکرم رو مشغول کرده.
یکی از دوستانم در مورد مسئله ای صحبت می کرد که کمی باورش یا هضمش برام مشکل بود. زیاد شنیدیم که مثلا میگن شوهرم یا دوست پسرم متعصبه.نسبت به من زیاد تعصب نشون میده و ... خب همه می دونیم تعصب اگر بی جا و زیاده از حد باشه همیشه یک امر آزاردهنده است. می دونیم که متاسفانه بعضی ها غیرت رو که واقعا از نظر من یک ویژگی مثبت هست با تعصب اشتباه میگیرند و تعصبشون رو میذارن رو حساب غیرت زیاد. البته اینم بگم غیرت مختص آقایون نیست٬خانمها هم نسبت به شریک زندگی و کسی که دوستش دارند غیرت دارند. که در مورد خانمها هم باز متاسفانه گاهی این غیرت با حسادت جاشو عوض میکنه.
اما الان بحث من در مورد تعصب و غیرت نیست .اتفاقا برعکس. می خوام در مورد قضیه ی کاملا عکس این صحبت کنم.اما نمی خوام اینجا سریع نتیجه گیری کنم میخوام نظر دوستان رو هم بدونم. نمی خوام بگم افراد متاهل٬ چون این دیگه واقعا برای من غیرقابل قبوله. اما در مورد کسانی که با شخصی رابطه ای نزدیک دارند و به قول خودشون عشقی توی زندگیشون دارند٬ اگر مردی یا زنی نسبت به همون عشقی که مدعی هست٬ به هیچ عنوان تعصبی نداشته باشه و هیچ حساسیتی از خودش نشون نده آیا به نظر شما این رو باید به چی تعبیر کرد؟ آیا درسته که اگر مردی خیلی راحت میتونه از کنار چنین قضیه ای بگذره یا زنی اصلا در مورد خیانت طرفش عکس العملی نشون نده و خیلی راحت با این قضیه کنار بیاد اسمش رو بذاریم تجدد گرایی و روشنفکری؟ آیا چنین شخصی می تونه مدعی بشه بخاطر اینکه طرفش رو خیلی دوست داره اونو کاملا آزاد میذاره و براش این قضیه اهمیتی نداره؟ چنین شخصی واقعا یک انسان روشنفکره ؟ و یا اینکه قضیه کلا چیز دیگست؟ اینکه چنین چیزی فرضا برای من در رابطه با عشقم اصلا اهمیتی نداشته باشه آیا من انسان متجدد و روشنفکر و بسیار عاشقی هستم و یا اینکه کلا این قضیه به این دلیل برام اهمیتی نداره چون اصلا کسی که مدعی هستم عشق منه ٬ خودش و وجودش برام اهمیتی نداره؟ کدوم یکی؟

۱۲ نظر:

  1. سلام.مگه میشه کسی رو دوست داشته باشی و لی بهش تعصب به جا و نرمال نداشته باشی؟این کمی دور از عقل به نظر میرسه.اگه کسی روی معشوقش تعصب به جا و نرمال نداشته باشه احتمالا یه جای رابطه می لنگه

    پاسخحذف
  2. سلام.به نظر من تو زندگی مشترک باید همه چیزا مشترک و احساسات دو طرفه باشه.وقتی کسی خودش به دیگران مایله میشه از دیگران و همسرش بخواد اینجوری نباشه?blue

    پاسخحذف
  3. دوستی خاله خرسه بهتر از عشق به اصطلاح با تعصبه. با مالکیته که تعصب میاد و نه با عشق.
    آزاد بودن حق هر انسانه و هیچ کسی نباید اونو به هیج اسمی (حتی عشق) بگیره. در هر ارتباط هم اعتماد حرف اول رو میزنه. ولی اگر اعتماد شکسته بشه و از این آزادی بخواهد سو استفاده بشه دیگه اون عشق هم از پایه متزلزله. متاسفانه تو فرهنگ ما آزادی رو با بی بند و باری همه جا هم معنی دونستن و تضاد بین این دو کلمه که به زور به خورد ما به معنی مترادف دادن، گاهی آدم رو گیج میکنه.

    پاسخحذف
  4. هرچیزی تعادلش خوبه . زیاده روی اگه نباشه تعصب و غیرت یه جور دوست داشتن و توجه معقوله . اگه خیلی زیاد باشه بنظر یه زندان میاد .
    و اگه خیلی کم باشه یا اصلا نباشه یه نوع بی توجهی و بی اهمیتی به چشم میاد .
    بنظرم نبودش دردناک تر از بودنشه.

    پاسخحذف
  5. به نظر من تجدد گرایی به این نیست که ما بی تفاوت به هم باشیم.
    درواقع دور شدن از معنویات در غرب خودش به نوعی مشکل غرب شده
    ممکن است در نظر اول بی غیرتی یا آزاد گذاشتن زن احترام به زن باشد . اما نباید فراموش شود که ما باید همه جانبه نگاه بکنیم.
    زن فق معشوقه شوهرش نیست وظیفه سنگینتری هم دارد ! و ان وظیفه مادریست
    و یک مادر نیاز است که خوب باشد . نیاز هست که بتواند برای تعالی دادن فرزندش بی بند و بار نباشد .
    از سویی همین حس غیرت یکی از غریزه های مرد است. و مرد از زن بی بند و بار خوشش نمی آید. و جالب تر انکه زنها هم از مردهای غیرتی بیشتر خوششان می آید . ( اگرچه در ظاهر از آن ابراز تنفر می کنند!!)

    پاسخحذف
  6. سلام
    متن جالبي بود
    منم موافقم آدم بايد رو عشقش تعصب داشته باشه ولي نه زياد كه باث بدبيني بشه
    ولي مردا دوست دارن خودشون آزاد باشن زن روش تعصب نداشته باشه با هر زن و دختري بگه بخنده خوش بگزرونه
    ولي زنش بايد سنگين باشه باهيچ كسي حرف نزنه نگه نخنده
    من به عنوان يه مرد ميگم 50% مرد هاي ايران همين جوري كه گفتم هستن

    پاسخحذف
  7. هر چیزی به اندازش....حتی تعصب

    پاسخحذف
  8. سلام
    مطمئنا کسی نمیتونه ادعا کنه که عاشقه و بعد هیچ تعصبی نسبت به طرف مقابلش نداشته باشه....

    پاسخحذف
  9. سلام.تولدتون مبارک استاد.مانا باشین

    پاسخحذف
  10. سلام همسر گرامی بنده خواهان آزادی مطلق بود و جالب اینجاست که به من هم می گفت بهتره برای خودت یه دوست پسر پیدا کنی و خواسته هات رو از اون بخوای بعد از اون فهمیدم که موندن من در اون خونه فقط تلف کردن عمره حالا که کار ما به جدایی کشیده ایشان مدعی ناموس شدند و مدعیه که مشکل فقط اینه که من چادری نسیتم ایشان فکر میکردند اینقدر بی غیرتم که چشمانم رو بر روی ی همه کثافت کاریهاش میبندم فقط میتونم بگم مرد یا زنی که کلا هیچ تعصبی نسبت به همراهش نداره مطمئنا سرش جای دیگه ای گرمه

    پاسخحذف
  11. hاونقدرام ربطي به روشنفكري نداره از نظر من
    اما گاهي فكر ميكنم اصلا طبيعيه آدما رو هم حس مالكيت عاطفي داشته باشن؟ يا اداست؟
    در روابط خودم صد در صد وفادارم و توقع وفاداري محض دارم اما در تئوري.. نمي دونم

    پاسخحذف
  12. سلام و وقتتون بخیر دوست عزیزم
    آپم و منتظر حضورتون [گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
    مگه میشه کسی رو دوست داشته باشی و نسبت به اون هیچ احساسی نداشته باشی و اون رو هم نمیشه اسمش رو گذاشت روشنفکری
    اون کاملا بی تفاوتی محضه

    پاسخحذف